Óriási nézettséget ért el a 60. Eurovízió. A döntőt a 40 résztvevő országban átlagosan a tévé előtt ülők 39,6%-a nézte. Ez a szám nagyobb, mint a duplája a 40 csatorna átlagnézettségének, és 6%-os növekedés az előző évhez képest.
A nehezen elérhető fiatal (15-24 éves) tévénézőknek átlagosan 44,8%-a figyelte az Eurovízió döntőjét, ami a 40 csatorna átlagnézettségének több mint 4-szerese ebben a korcsoportban. Az Eurovízió két elődöntőjét és döntőjét 197 millióan látták a Földön, ami azt jelenti, hogy a világon minden 37. ember ezt nézte.
A 40 ország közül a legnagyobb arányban Izlandon nézték a műsort. Nem jutottak tovább az elődöntőből, de a döntőt így is megnézte a tévé előtt ülők 95,5%-a. A második legjobb arányt a dalfesztivál győztese, Svédország érte el: 85,6% nézte az Eurovíziót.
„A magyar közönség nem csak A Dal című műsort, hanem az Eurovíziót és az elé szerkesztett Elővíziót is nagyon szereti” – mondta sajtótájékoztatón Nyitrai Kata, az MTVA szórakoztató főszerkesztőségének vezetője. „Piacvezetők voltunk szombaton, a share 19,3% volt, és a többi nap is igen magas nézettséggel mentek ezek a műsorok.” Az arány az Eurovíziós döntő ideje alatt folyamatosan emelkedett, többször (például Boggie produkciója alatt) megelőzte az RTL Klub-ot is, majd őket végleg lehagyva a legnézettebb csatorna lett a DUNA az Eurovízióval, a 25%-os szintet is átlépve. Ezen kívül online felületeinken is kimagasló számokat értünk el a műsorral.
Leave a Comment