Számos blogger gondolja azt, hogy nagyon jó blogot vezet, szuper a látogatottság és érdekesek a cikkei, de a blog tartalma valóban segíti-e az oldalt jó helyezés eléréséhez a keresőmotorok rangsorában?
Itt jön képbe a keresőoptimalizálás fontossága egy blog esetében is, hiszen akkor tud igazán népszerű válni egy ilyen oldal, ha az organikus találatokból is érkezik jelentős forgalma. Azonban a Google algoritmus-frissítései trükkössé tehetik gyakran a keresőoptimalizálást és érdemes arra figyelni, hogy a mai SEO középpontjában a relevancia áll. A következő néhány meglátás segíthet a blogoknak figyelni a jelenlegi keresőoptimalizálás fontos szempontjaira.
Első körben érdemes összpontosítani egy-két hosszabb kulcsszóra, amely a célolvasó szándékához igazodik. A több szóból álló kulcsszavakat kereső webhelylátogatók nagyobb valószínűséggel olvassák el a teljes bejegyzést, majd akár további információkat is kérhetnek ezt követően.
Ha megtaláltuk az olvasók számára releváns kulcsszavakat, ezeket érdemes beimplantálni a megfelelő helyekre, amelyek a „title tag”, a címsor és a tartalom, a meta leírás és az URL. Emellett a keresőoptimalizálás szempontjából az is fontos, hogy a blog mobilbarát legyen, hiszen feltételezhetően már több olvasó érkezik az okostelefonokról, mint a számítógépekről.
Végül pedig azt is megemlítenénk, hogy a nagyszerű, látványos képek fontos szerepet játszanak egy népszerű blog esetében, viszont ne feledkezzünk meg a képek Alt szövegének a kitöltéséről sem, amelyek lehetőleg tartalmazzák a releváns kulcsszót is.

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail-címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük