Tánc, kiabáló visszaszámlálás, játékok, ahol a diákok úgy tesznek, mintha a Toy Story című film szereplői lennének. Ezek a tevékenységek valószínűleg nem rendszeres részei a matematika órának. A mulatság azonban a középpontban van egy matematikai eseményen a Maryland-i Salisbury Egyetemen. Ezeket a kezdő tevékenységeket pedig úgy tervezték, hogy a gyerekeket „elragadja” a nap többi tevékenysége, mondja Randall Cone. Matematikus és informatikus az iskolában, ő vezeti az eseményt.
Ezek a játékok csak a fő eseményhez vezetnek: egy nagyon gondolkodós matematikai versenyhez. Az American Mathematics Competition 8-nak vagy AMC 8-nak nevezett elnevezése onnan származik, hogy a nyolcadik és az alatti osztályos tanulók számára nyitott. Az AMC 8 során az Egyesült Államok minden tájáról érkező diákok részt vesznek olyan rendezvényeken, mint a salisburyi, hogy 25 középiskolai matematikai feladatot oldjanak meg. Mindössze 40 percük van erre.
Lehet, hogy a matematika egyeseknek nem tűnik szórakoztatónak, de az AMC 8-hoz hasonló versenyek igen. „A feladatok annyira különlegesek” – mondja Marvin Li, 14. „Elégedettség lehet érezni, ha megoldunk egy igazán nehéz feladatot.” 2015-ben vett részt először a Salisbury Egyetem AMC 8 rendezvényén. Azóta a következő szintre lépett: az AMC 10-re.
Az ilyen események nem csak izgalmas napok lehetnek a résztvevők számára. A versenyképes matematika képes megváltoztatni az életet, jegyzi meg Cone. Az ilyen eseményekre különböző háttérrel rendelkező csodás gyerekek érkeznek. És egyeseknek ez lesz az első esélyük felfedezni tehetségüket és érdeklődésüket a matematika iránt, mondja. Állítása szerint országos szinten az AMC 8 lehetőséget kínál arra, hogy „több százezer gyerek szeressen bele a matematikába és a tudományba”.
Leave a Comment