A jelenlegi digitális korban egy zenész gyakran sok szerepet tölt be. Bár a zeneírás és a gyártás a feladatlista élén áll, a marketingstratégia megalkotása fontos lépés a dalok megjelenéséhez.

Mivel rengeteg új zenét adnak ki rendszeresen, annak eldöntése, hogy zenéje kapcsolatba kerül-e a közönséggel vagy sem, attól függ, hogy hogyan kerülnek forgalomba. Zenészként az a kihívás, hogy a gyakran mélyen személyes és érzelmekkel teli dalokat kimért, stratégiai módon tegye a világ elé. Ha önállóan értékesíti jelenlegi zenéit, vagy hamarosan új album kiadását tervezi, ezek a stratégiák segítenek az indulásban.

 

Határozza meg a rajongótáborát

Egy olyan marketingstratégia létrehozásához, amely a lehető legszélesebb közönséget éri el, először meg kell találnia, kik a rajongói. Ehhez keressen olyan részleteket, mint például a közönség székhelye, hány évesek, és hol töltik idejüket az interneten.

Ha ismeri a közönségét, az segíthet egy olyan marketingstratégia kialakításában, amely pontosabban eléri őket. Ráadásul, ha olyan embereket céloz meg, akik érdeklődnek a zenéje iránt, akkor marketingtevékenységei messzebbre tudnak elhatolni.

 

Tartsa szem előtt a potenciális és a jelenlegi rajongókat is

Amikor elkezdi forgalmazni zenéit, először a jelenlegi rajongóira kell összpontosítania. De meg kell álmodnia olyan módszereket is, amelyekkel növelheti az elérést.

A hatékony zenei marketing akkor valósul meg, ha úgy dolgozik, hogy megőrizze a művészi identitást. Ez azt jelenti, hogy kapcsolatba kell lépnie jelenlegi rajongóival e-mail kampányokon, zenei webhelyén, lejátszási listáin vagy blogjain keresztül. Ők azok a rajongók, akik nem csak támogatnak, hanem megosztják a zenéket, és segítenek abban, hogy több hallgatót érjen el.

 

Dolgozzon ki egy közösségi média marketing stratégiát

Akár egy új kiadásról akar szót ejteni, akár arról, hogy az emberek megjelenjenek a fellépéseken, a közösségi média egy olyan eszköz, amellyel leszűkítheti, hogy kinek tetszhet a zenéje. Innen közvetlenül elérheti ezeket az embereket.

Használja a közösségi médiát eszközként, hogy visszaterelje a rajongókat a webhelyre, ahol alaposabban fedezhetik fel a tartalmakat és zenéket – ezzel növelve annak esélyét, hogy igazi rajongókká váljanak, akik továbbra is foglalkozni fognak a zenével.

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail-címet nem tesszük közzé.