A vállalkozói élet számos buktatót és nehézséget rejt, ezért is érdemes megragadni azokat a lehetőségeket, melyek akár csak egy kicsit is segítik a boldogulásunkat. A székhelyszolgáltatás az egy ilyen dolog.

Sokan nem is tudják, hogy mi az a székhelyszolgáltatás, de azt mindenki tudja aki vállalkozik, hogy kelleni fog majd egy olyan hely a cég számára, mely székhelyül szolgál. Akik már benne vannak ebben a dologban tisztában vannak vele, hogy ez a cím hivatalosan is le van jelentve, nyilvános nyilvántartásban szerepel, ki kell tenni a cégtáblát az adott címen jól látható helyen a kapuban és itt kell fogadni majd pedig tárolni is a céges papírokat, hogy itt tudja ellenőrizni a NAV szükség esetén.

Sokan a lakcímüket adják meg székhelyül, de ha jobban belegondolunk, hogy a fenti feladatokat mind a saját otthonunkban lássuk el, akkor beláthatjuk, hogy ez bizony nem túl kényelmes. Pláne nem az, hogy ott kell fogadni a NAV embereit. A székhelyszolgáltatást választók válláról ez a teher lekerül. A székhelyszolgáltatás lényege, hogy a szolgáltatást biztosító cég fogadja és tárolja, rendszerezni a vállalkozók leveleit, majd pedig, ha szükség van rá, akkor bemutatják azokat a NAV-nak. Az is előny, hogy ha ilyen ellenőrzésre kerülne sor, akkor a szolgáltató iroda, mint pénzügyi képviselő támogatja a céget. Ezen felül pedig az is kedvező ezekben a szolgáltatásokban, hogy tájékoztatnak elektronikusan a kapott levelek tartalmáról.

A székhelyszolgáltatást elsősorban olyan kisebb cégeknek javasolják, akik még nem rendelkeznek saját irodával, ahova kézenfekvő lenne bejelenteni a székhelyét a cégnek.

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail-címet nem tesszük közzé.